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/ Département d'histoire de l'art et d'études cinématographiques

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Thèses et mémoires

Des thèses et mémoires de nos étudiants sont conservés et consultables dans Papyrus , le dépôt institutionnel de l’Université de Montréal.

 

 

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Date Trier par date en ordre croissant Titre Trier par titre en ordre croissant
2013 Gester avec Godard. Fictions de l’histoire et vies de l’image
2015 Forms of machines, forms of movement
2010 The case for an epistemography of montage : the Marey moment
2010 The 1900 episteme
2010 On the singular status of the human voice : tomorrow’s eve and the cultural series of talking machines
2010 The lecturer, the image, the machine and the audio-spectator : the voice as a component part of audio-visual dispositives
2015 The social imaginary of telephony : fictional dispositives in Albert Robida’s Le vingtième siècle and the archeology of "Talking Cinema" 
2014 Between knowing and believing : the cinematic dispositive after cinema
2015 On some limitations of the definition of the dispositive "cinema"
2016 General introduction media archaeology : Foucault’s legacy
2016 Digital cinema or what happens to the dispositif?
2016 The illusion of movement, the illusion of color : the Kinemacolor projector, archaeology and epistemology
2016 "Bolex Artists" : Bolex cameras, Amateurism, and New York avant-garde film
2016 Contextualizing the apparatus : film in the turn-of-the-century Sears, Roebuck & Co.’s Consumers guide
2006 L’empire vidéoludique : comment les jeux vidéo ont conquis l’univers de Star Wars
2014 Les jeux vidéo : au cœur de l’art, de la culture et de la société
2013 Qui est ‘je’? Autour de quelques stratégies vidéoludiques de design de personnage pour gérer l’actantialité ludo-narrative du joueur et son immersion fictionnelle
2010 Projected cinema (a hypothesis on the cinema’s imagination)
2015 Mapping Romanzo Criminale : an epic narrative ecosystem?
2015 Canada